Een ander (langer) verhaaltje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marro Kievit - WaarBenJij.nu Een ander (langer) verhaaltje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marro Kievit - WaarBenJij.nu

Een ander (langer) verhaaltje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marro

09 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen!

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat alles goed. Om te beginnen bied ik mijn excuses aan voor het feit dat ik misschien te weinig post. Reden hiervoor is dat ik niet altijd zin heb om wat te typen hoewel het uiteindelijk maar een kleine moeite is maar toch. Als ik dan vrij ben doe ik liever even niets op de computer aangezien het hier meestal zo’n slordige 28 tot 30 graden is over het algemeen genomen. Maar genoeg daarover… Hoe gaat het met mij en wat maak ik allemaal mee? Genoeg zou ik zo zeggen. Er is elke dag wel weer wat om te doen. Sinds kort voetballen we op maandag avond met een clubje mensen van het huis bij een plaatselijke voetbal vereniging. Voor 30 gulden huren we een veldje (lees stoffige grindbank) voor een uurtje waar we dus even lekker de alcoholische versnaperingen van het weekend, en de rest van de week, er een beetje af kunnen trainen maar vooral omdat het leuk is om te doen. Op dinsdag heb ik weer wat nieuws ontdekt. Ay caramba: een tentje in Otrabanda wat aan de andere kant van Punda is (waar ik woon) wat verbonden wordt met de bekende pondjes brug. Bassie en Adriaan hebben nog op een pondje een pakketje opgehaald… Enfin genoeg info wat dat betreft. Op dinsdag gaan we nu regelmatig naar die tent. Het leuke hiervan is dat je voor 10 pieken een beker koopt die je vervolgens een uur lang kan laten bijschenken met wat je maar wilt. Goed lam dus na een uurtje – ongeveer 8 malibu cola verder- en dan begint er een bandje; de lions band. Jongens die een puik stukje reggae spelen, voornamelijk de almighty Mr. Bob Marley maar ook van Israël Vibration en andere Jamaicaanse talenten. Leuk dus… en natuurlijk is er op de dinsdag ook nog altijd de bioscoop waar je op deze dag voor de helft van de prijs heen kan. Erg relaxt allemaal. Helemaal in stijl van de Antiliaan (hier kom ik nog op terug). Woensdag is er even niet zoveel te doen maar dan chillen we een beetje op de patio met een potje kaart of wat dan ook. Vorige week woensdag ben ik naar de kwalificatie wedstrijd Ned. Antillen tegen Nicaragua geweest. Een relatief simpele zege en weer een stap dichterbij het eind toernooi in Afrika 2010. Ook al moeten ze nog heel wat wedstrijden spelen willen ze daar komen en ik ben bang voor ze dat ze het niet gaan halen. Toch was het een leuke wedstrijd met veel sfeer en ambiance, iedereen had bij zijn kaartje een wit T-shirt gekregen dus het was allemaal lekker eensgezind. Donderdag avond is het weer aan de beurt aan café de nachtwacht met een happy hour. Altijd gezellig… Vrijdag avond kunnen we dan weer naar de boot. Is een feest boot wat tegenover ons huis ligt in het waaigat. Lekker dichtbij dus. Zaterdagavond gaan we dan weer naar mambo beach. Veel reggaeton en ander geneuzel maar wel leuk, ook al moet je er niet elke week heen gaan omdat je die playlist op een gegeven moment helemaal uit je hoofd kent, dus dat doe ik dan ook niet maar er zijn genoeg alternatieven. Dan komen we op zondag aan. Wet en Wild. Ook een heel leuk strand tentje waar we weer lekker war brightjes of polartjes weg tikken. Dan is de week weer rond. Ben je dan alleen maar aan het zuipen en feesten Marro? Nee hoor. Ik loop ook nog stage hier en dat is nog steeds het hoofd doel maar ook dat is een groot feest.
Ik vermaak me er nog steeds prima, we gaan binnenkort beginnen met een onderwater film. Dit lijkt me echt een supervet project te gaan worden. Maar behalve dat het op het werk een feest is vieren we ook met elkaar wat feestjes. Nee ik krijg er nog geen genoeg van… Onlangs werd mijn stage begeleider Abraham en waren we uitgenodigd voor een BBQ. Was een mooi feestje in een dikke villa met een zwembad en een balkon waar je u tegen zegt. Lekkere banken heeft die daar met een uitzicht over het eiland een zee. Nice! Twee weken geleden op een zaterdag was het afscheid van Janet, een gewaardeerde collega die na 8 jaar noeste arbeid een nieuwe uitdaging gaat. Om in stijl afscheid te nemen hebben ze een bootje gehuurd en hebben we een sunset trip gemaakt. Lekker tochtje langs de kust met mooi uitzicht en door de haven van Willemstad (leek wel een spido tour haha). Op de boot hadden de collega’s ook een lekkere salade gemaakt met wat kippetjes en brood. Prima in orde dus. Vorige week vrijdag was het weer feest, Rona een dolfijn trainster, was jarig. Kregen een groen bandje om en konden daar consumpties voor halen het vervolg kan je wel raden…
Zaterdag was Barry Hay, die hier woont, op Wet en Wild om een optreden te verzorgen met een bandje erbij. Dit was een goed optreden en alle Golden Earring nummers kwamen voorbij. Ik heb dus lekker kunnen mee blèren met alles, erg gezellig. Weer een dag later was DJ Benny Rodriquez op mambo Beach. Beetje dansen op beats aan het strand, die jongen kan leuk draaien moet ik zeggen.
Wat ik volgens mij ook nog niet verteld heb is dat ik inmiddels ben begonnen met een duik cursus. Dit is echt zo gaaf jongen! Ten eerste is het vind ik heel leuk om te doen en je ziet ineens dingen die je eerder alleen op de televisie zag, super helder water, visjes met alle kleuren van de regenboog en mooi (hier en daar wat aangetast door onervaren duikers) koraal. Echt heel erg mooi. De skills oefen(de) ik in een stuk beschermd buiten water. Bij animal encounters vlakbij mijn werk. In dit ‘bassin’ doe je dan de oefeningen die moet kunnen om het open rif op te mogen. Het leuke hieraan is dat je zwemt/duikt tussen grote vissen waar ik de naam even niet van weet en roggen om je heen ook zie je, achter een hek, haaien en mega grote schildpadden zwemmen. Ik moet nog twee duiken en de theorie halen en dan ben ik officieel gebrevetteerd duiker. Ik denk erover om daarna nog een stap verder te gaan en mijn advanced te halen hiermee mag je namelijk tot 30 meter en met je gewone padi tot 18. Zo kan je dus ook wrakduiken gaan maken en beheers je nog wat andere specialties.

Goed! Om nog even terug te komen op het relax verhaal. Dit gaat over de antiliaan. Godnondeju wat zijn die mensen hier lui – het grootste deel ervan tenminste – zeg! Alles gaat hier echt op zijn dooie gemak en soms lijkt het of ze liever minder doen dan niks. Om een voorbeeld te geven; ik reis hier naar mijn werk altijd met de bus, een klein 9 persoons busje va soms wel 15 jaar of meer oud om precies te zijn. Ook al hebben ze hier wel gewone bushaltes lijkt het er op dat de busjes ook als taxi’s fungeren. Waar je normaliter 5 minuutjes doet om van huis naar werk te komen kan het ook zomaar 2 minuten duren. Een passagier roept wat naar de chauffeur en maakt vervolgens een hele tour door wijken heen om de desbetreffende voor het huis af te zetten. Of ook zo’n leuk voorbeeld is dat je rijdt, je geeft aan dat je er ergens uit moet en hij stopt, nog geen 20 meter verder moet de volgende er weer uit en stopt ie weer, zo lui zijn ze dus om dat kleine stukje te lopen. Ik vind dit toch wel erg lui maar ’t kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ander voorbeeld: een maand nadat ik hier was werd er aangekondigd dat de straat waarin we wonen open zou worden gebroken om het riool te vernieuwen. Dit zou een maand gaan duren, inmiddels zijn we 2 maanden verder en ligt het nog behoorlijk open. Als je dan voorbij loopt zie je 2 mensen aan het werk en staat de rest van 8 mensen een beetje voor zich uit te koekeloeren. In Nederland zouden we dit in een weekje en hooguit 2 weken opgelost hebben. Hier niet dus. Ook als je een afspraak maakt om 10 uur moet je niet vreemd staan te kijken dat ze om 11 uur of later een keer komen aan kakken. Alles lekker op het dooie gemak dus en dat kan wel een frustrerend zijn. Maar we zijn op de Antillen denk ik dan maar en moet je dit maar voorlief nemen. O ja! Nog een leuk dingetje over de busjes. Heb ook al een x meegemaakt dat de bestuurder onderweg ineens stopt om even geld te wisselen voor klein geld en ook zo’n leuke was dat de chauffeur onderweg even stopte om wat eten te gaan halen. WTF!!! Dacht ik bij mezelf. Te raar maar aan de andere kant toch ook weer niet omdat we (chillen) op de Antillen.

Vandaag ben ik vrij en ga ik even wat leren voor mijn theorie van de duik cursus want ik heb vanavond een tussentijdse toets van twee hoofdstukken. Morgen ga ik met Lucas een mede stagiair van de Dolphin Academy (DA) zwemmen met zeeleeuwen. We kunnen namelijk een keertje gratis zwemmen als stagiairs met ze bij sea aquarium, wat op het zelfde complex zit als de DA. Foto’s zullen jullie te zijner tijd een keer zien. Sorry trouwens dat ik weinig tot geen foto’s laat zien maar die heeft te maken met het ontzettend trage internet. Ik al verscheidene keren geprobeerd om foto’s up te loaden maar elke keer te vergeefs. Ik blijf proberen maar na 4 keer proberen raakt je geduld een keer op.
Ik ga er maar weer eens een eind aan breien en spreek jullie volgende keer weer. Ik hoop dat jullie weer een beetje een idee hebben gekregen van mijn activiteiten en alles wat ik ben vergeten komt een volgende keer weer aan bod.
Ayo allemaal lieve menschen!!!!


P.S. ik heb hier Fitna gezien. Wat een bagger boute poep film zeg hé, het ziet er niet uit en met oplossingen komt die flapdrol ook niet echt.

































  • 09 April 2008 - 20:09

    Fenny:

    Hee neef!

    Goed hoor...eindelijk weer eens een nieuw berichtje te zien als ik op je blog klik. Je vermaakt je prima zo te lezen.

    Dat chillen op de antillen... geniet ervan. En ik hoop dat je daarvan een beetje mee terug naar Nederland neemt, want wat zijn wij nederlanders stresskippen! Nog niet zo erg als de americanen, maar toch. Een beetje minder opgefokt mogen wij wel worden. En waar je mee omgaat raak je mee besmet. Dus neem wat 'relaxatie' mee naar huis.

    Met zoveel zon en feestjes moet je een goddelijk gebruind lichaam hebben ondertussen. Steekt leuk af bij je haar en een wit t-shirt. Want is je haar nog niet spierwit en touwerig van het zeewater en de zeelucht?

    Ik zeg nu alvast: geniet nog van de komende tijd! Want een volgend berichtje verwacht ik pas op mn feestje, als jij deze schrijf-frequentie aanhoudt.

    Groetjes, Fenny.

  • 10 April 2008 - 09:10

    EmoIvo:

    Dude!
    En dan op Hyves melden dat alles zijn gangetje gaat :-)

    Welnu, bij een temperatuur van 30 graden word ook ik liever bij de deur afgezet en dan zsm de schaduw opzoeken. Liever lui dan moe.

    Duiken lijkt mij ook zeker wel wat, koraalriffen e.d., vette shit, succes met het halen van uhmn, cursussen, brevetten enzo?

    En goedkope drank can kill u man. Voor een whiskey (JW red)betalen we hier minder dan een pils in Nederland. Plus ze zijn hier gek op shooters en ik niet dus.

    We mailen, ik ben benieuwd wanneer jij precies terugbent, succes nog daar en spreek u weder,

    den Ivo's
    bhayi.wordpress.com

  • 11 April 2008 - 15:49

    Edith:

    hoi marro Je maakt het met dit lange bericht meteen goed, regende het soms ?????????Hier geen nieuws onder de zon.

    groetjes
    PS ik ga binnen kort ook naar een eiland (Terschelling)nu nog wachten op tropisch weer.

  • 14 April 2008 - 17:48

    Jim:

    Fawaka bro...goed te lezen dat alles lekker relaxed gaat daar! Ben blij dat het je goed afgaat daar..beetje biertjes tikken, beetje feesten..chillen in de zon...echt my kind of shit!!
    Hoop snel weer wat belevenissen van je te lezen.
    Verder gaat alles hier ook zo z'n gangetje...we'll keep in toutch! Peace....


  • 14 April 2008 - 19:03

    Ellen:

    Heee Marro,
    ik heb je verhaal weer met groot plezier gelezen, tjonge, tjonge, jouw leven is een hel, wat een feesten, om jaloers op te worden. Ik vraag me af of je nog wel terug naar Nederland wil over een poosje. Die onderwaterfilm lijkt me idd wel een hele stoere onderneming. Ik zou zeggen heel veel plezier en succces nog met alles wat je gaat ondernemen. Maar denk erom.....doe geen dingen die ik ook niet zou doen.....ALLES DUS, haha.
    Groetjes van alle Grashoppertjes.

    Veel liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2008

Weekje verder en weer wat dingetjes meegemaakt..

09 April 2008

Een ander (langer) verhaaltje

05 Maart 2008

Ben ik weer eens een keer

21 Februari 2008

foto's

10 Februari 2008

Hallo allemaal!!!
Marro

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 10690

Voorgaande reizen:

18 Januari 2008 - 18 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: